پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4848
-
الف
+

فیلم «محمد رسول الله (ص)» ساخته مجید مجیدی در ترکیه اکران می‌شود

فیلم «محمد رسول الله (ص)» ساخته مجید مجیدی از جمعه هفتم آبان در ترکیه اکران می‌شود.

 فیلم «محمد رسول الله (ص)» ساخته مجید مجیدی از جمعه هفتم آبان در ترکیه اکران می شود.

به گزارش آی‌فیلم، فیلم «محمد رسول الله (ص)» ساخته مجید مجیدی از روز جمعه هفتم آبان همزمان در سیصد سینمای ترکیه به نمایش در می‌آید.

اکران خصوصی این فیلم چهارشنبه پنج آبان با استقبال بسیاری از شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی و ده‌ها بازیگر و کارگردان سرشناس ترکیه در یکی از مراکز فرهنگی استانبول همراه بود.

در میانه نمایش فیلم، بسیاری از شرکت کنندگان تحت تاثیر صحنه‌های غم انگیز آن، اشک خود را پنهان نکردند.

این فیلم با دوبله ترکی استانبولی و زیرنویس انگلیسی به نمایش درمی‌آید. ده‌ها شبکه تلویزیونی ترکیه مراسم افتتاحیه نمایش این فیلم ایرانی را پوشش دادند.

محمد رسول الله (ص)» فیلمی است در گونه تاریخی به کارگردانی مجید مجیدی که داستان زندگی کودکی حضرت محمد (ص) را روایت می‌کند. این فیلم در سی‌و‌سومین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار اکران شد.

قرار است این فیلم به صورت سه‌گانه سینمایی و مستقل از هم تولید شود که به مقاطع مختلف زندگی پیامبر اسلام بپردازد. در اولین فیلم، قصه از دوران جاهلیت و شرایط اجتماعی زمان تولد حضرت محمد (ص) آغاز می‌شود و در ۱۲ سالگی او به پایان می‌رسد.

فیلمنامه این فیلم توسط مجید مجیدی و کامبوزیا پرتوی نوشته شده است و ساخت آن ۷ سال طول کشید.

در ساخت این مجموعه همچون سایر فیلم‌های تاریخی سال‌های اخیر ایران نظیر ملک سلیمان از عوامل خارجی و در سطح سینمای روز جهان استفاده شده است. فیلم‌برداری  این اثر بر عهده ویتوریو استرارو و موسیقی متن آن ساخته ای . آر. رحمان است که هر دو از هنرمندان برنده جایزه اسکار به شمار می‌آیند.

ه خ / ح ی

نظر شما
ارسال نظر